Min Julafton

Vaknade 09.00 och åt tomtegröt till frukost, mysig stund på morgonen. Efter frukosten duchade jag och fixade ordning mig. Hade på mig mina grå mönstrade legjeans, en grå klänning och en vit kofta över det. När jag var klar så kollade vi alla på filmen "Jul utan tomten" till den filmen hade vi glögg och pepparkakor. När filmen var slut hjälpte jag till att laga mat, dukade, skalade potatis och stekte köttbullarna och prinskorvarna. Vi åt som vanligt ett traditionelt julbord som var mycket gott!
Efter julbordet blev det filmen "How the grinche stolde chrismas" till den filmen hade vi, pepparkakor, chocklad, frukt och julmust. Filmen blev precis klar till 15.00 då vi knäppte om och kollade på "Kalle anka" Somnade så missade halva, askungen, halva baloo och halva robin hood hehe. När "Kalle anka" var slut delade vi ut alla julklappar (det är en tradition att göra det efter kalle anka) Jag var tomte iår (Har varit det i 2-3 år nu) När alla klappar var öppnade och vi hade inspekterat dom ett stund blev det kvällsmat som bestod av, kex, julmust och massor av gott pålägg, bla älgkorv. Efter kvällsmaten blev det "fri tid" Halv 9 kom Svensson Svensson som vi alltid kollar på varje jul. 21.00 var alla trötta efter en lång, seg men bra och mysig dag!
Om man samarfattar denna julafton då var den bra och mysig, god mat, fina presenter, mysiga filmer och härligt julmusik! En bra jul helt enkelt.

Hur har eran jul varit? Bra eller dålig?


Pappa lagar gröt


Gröten på bordet


Frukt


Pappa lagar ordning glögg


Jag som jultomte


Jultomten på TV? XD


Pappa skär iordning skinkan


Vårt julbord


Alla ljus tända


Mys till andra filmen


Jag öppnar en julklapp


Glad hehe


Julstök typ


Allt papper när vi var klara

Visar vad jag fick i julklapp imorgon.















Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: