Detta hände mig idag...

Jag satt en helt vanlig dag i skolan vid datorerna tillsammans med min kompis, Jimmy. Jag slö surfade lite inne på facebook, mest för att tiden skulle gå. Jag gick in på en grupp på facebook som heter: Strandgården, kikade runt lite och kollade om det var någon som jag kännde i den gruppen... helt random gick jag in på en killes sida.. Patrik hette han! När jag kikat runt en kort stund uptäcker jag att hans syskon och mammas efternamn är ojala!
Vänta nu... Patrik ojala!! Shit jag har helt random en helt vanlig dag hittat Patriks sida... han hade bytt efternamn eftersom han har gift sig!

Det var patrik som fick mig att fundera om jesus och om kristen tro. Det var han som la fröt i mig, det var han som fick mig intresserad. Tack vare han så skulle jag nog inte nu ha en stark tro på jesus!
Skrev ett brev till han år 2007 efter standgården lägret som vi båda hade varit på... han hade predrikat och jag hade suttit och gråtit i kyrkbänken... postade alldrig iväg brevet... vågade inte!
Jimmy tyckte att jag skulle lägga till honom som vän... men vågar inte! Och ska inte heller göra det, han vet ju inte vem jag är! Tycker bara att det är så coolt att jag kom in på hans facebook efter inte ha sett eller hört från han sen 2007!
Iallafall Tack patrik! (även om du alldrig kmr läsa detta!)



Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: