Kvällen igår

Emma ringde vid 14.00 tiden och frågade om jag ville hänga med på gudtjänst + lucia firande och det ville jag så hela hennes familj + jag åkte till hillared (bonde by) Vi kom dit tidigt eftersom emmas föräldrar skulle sjunga i kyrkan så jag, emma och magnus (emmas lillebror) fick sitta nere i källaren av kyrkan och vänta... men vi hade det ganska trevlig där nere (misstolka inte!) Efter en stund började gudstjänsten och ja det var liite roligare än den förra, men ändå tråkig! Efter kanske 1 timme av gudtjänst var det dags för luciorna att sjunga.

Ett ord som jag tycker passar in på hillareds lucia: KATASTORF!
Det började med att dom sjöng fel och fick börja om från början, sen svimmade en tärna, sen svimmade lucian och sen tärnan igen och sen samma tärna igen! Dom sjönk falsk, dom glömte bort texten och bil alarm sattes igång 2-3 gånger medans dom sjöng. Det var den första lucian jag varit med om som jag tycker det har blivit katastorf, men tkr ändå att det var fint och modit av dom, dom är ju bara barn (11-12 år)

När allt var slut vid 17.00 tiden kanske åkte vi alla hem till Emma. Det var jag, emma, magnus och min storebror Joakim. Vi spelade UNO, fikade lussekatter, peppakakor och julmust. Sen kollade vi alla avsnitt av sunes jul nere i källaren, tjatade lite, och åt en god och mysig kvälls fika med Emmas föräldrar. Ja det hela var en bra dag!


Kören


Emma i kyrkan


Lucia kören (innan alla svimmade)


Magnus, emmas lillebror (hemma efter kyrkan)


Joakim, min storebror


Lussekatter och kortspel


Pepparkakor

Kom hem 23.00 efter en bra eftermiddag & kväll!


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: