Tankar...

Jag tänker inte börja tro på Gud förens jag får ett "bevis" på att han finns, ett bevis som gör att jag alldrig mera kommer tvivla, ett starkt bevis!
Tycker det är jättesvårt att tro på Gud. Jag är en väldig tänkande människa.. Och hur mycket jag än försöker tro på Gud så går det inte för för mig så är det ologiskt.. samtidigt som jag tycker det är ologisk med BIG BANG, så jag är liten kluven där!
Jag vet inte ens om jag vill bli kristen!? Kanske borde jag ta reda på det först? Möter/har mött andra kristna människor som har en stark tro, som verkligen lever tillsammans med Gud i sin vardag, som ser Jesus som sin bästa vän, som tror att bön funkar.. Sånt är riktigt coolt tycker jag.. Sån vill jag med bli! Ha en sån pass stark tro, inte behöva tvivla något mera o.s.v
Vet inte hur jag ska komma dit!? Jag ber (inte för jag tror det gör någon skillnad) Jag läser biblen för att veta mera (lär mig inget??) går på gudtjänster, ungdomsmöten, ungdomsgrupper mm Men jag känner inget! Känner inte någon "ande" i mig, inget händer när jag ber, fast jag har bett att jag vill bli kristen, att jag vill tro osv.. Det är det som får mig att undra om Gud verkligen existerar?? Har inte bett eller läst biblen på länge.. orkar inte hålla på längre, tycker att jag har gjort mitt och försökt.. nu är det inte upp till mig längre hehe!

Gud existerar han??


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: